Du slipper flera system och leverantörer och kan enkelt och bekvämt hantera allt som rör personalens arbetstidsregistrering och behörighet till dörrpassager. Det förenklar det administrativa arbetet och spar tid.
Behörighet till utrymmen kan kopplas till en individ eller till en grupp. Om en anställd knyts till en kategori, till exempel ”kassapersonal”, får personen access till de områden som hör till den gruppen.
Det förekommer att personal stämplar in eller ut åt varandra. TIL-Tid hittar de stämplingar där registrering skett före inpassering genom personalentré. Detta minimerar ”fuskstämplingar” vilket sänker lönekostnaderna.
Om anställd glömmer att stämpla in kan du även se den faktiska tiden då personen passerat genom personalentrén. Det resulterar i en mer korrekt tidrapportering och felaktiga ersättningar för icke arbetad tid minimeras.
Passagesystemet kan ställas in så att dörrar varnar om de inte stängs. Då säkerställs att inga utvalda dörrar är öppna, vilket ökar säkerheten och tryggheten. Systemet kan även integreras med befintligt larm.