fbpx

Detaljhandeln

Schema- och bemanningssystem för detaljhandeln

Tiltid hjälper dig att driva mer lönsamma butiker genom engagerad personal, nöjdare kunder och en avsevärt minskad administrativ börda. Vi är din strategiska partner som ser till att ni har rätt personal, i rätt antal och vid rätt tillfälle.

 

Med rötter i detaljhandeln och ett team som förstår branschens unika utmaningar erbjuder vi lösningar som gör skillnad på riktigt.

  • Rätt person, på rätt plats, vid rätt tidpunkt
  • Automatiserad och effektiv planering
  • Engagerad och motiverad personal
  • Helhetslösning med sömlösa integrationer

Optimera din verksamhet med smart planering och engagerad personal

Vi har gjort schema- och bemanningsplanering enklare, smartare och mer effektiv. Oavsett om du driver en fullservicebutik eller en lågprisbutik får du med Tiltid en lösning som passar er verksamhet. När fler handlar online blir personalen allt viktigare – antingen för att leverera förstklassig service eller för att säkerställa en smidig och kostnadseffektiv drift.

 

Med Tiltid får du ett verktyg som gör planeringen enklare och mer träffsäker. Vårt system hjälper dig att schemalägga rätt personer vid rätt tidpunkt, så att du håller koll på kostnaderna utan att tumma på driftkvalitet eller arbetsmiljö. Via vår app kan dina medarbetare enkelt byta pass, anmäla sin tillgänglighet och hålla sig uppdaterade om varandras behov – vilket skapar en mer flexibel, engagerad och hälsosam arbetsplats, oavsett ditt butikskoncept.

Optimera din verksamhet med smart planering och engagerad personal

Vi har gjort schema- och bemanningsplanering enklare, smartare och mer effektiv. Med Tiltid får du en lösning som passar er verksamhet – ner på minsta detalj. När många kunder väljer att handla online blir köpupplevelsen i den fysiska butiken viktigare än någonsin.

Det innebär att personalen måste känna sig engagerad, motiverad och redo att ge ett varmt, professionellt bemötande. Tiltid hjälper dig att skapa rätt förutsättningar för detta genom att göra det enkelt att schemalägga rätt personer vid rätt tidpunkt. Med Tiltids app kan de enkelt byta pass, anmäla tillgänglighet och hålla sig uppdaterade om kollegornas behov och önskemål – vilket ökar trivsel och flexibiliteten för alla.

Med våra moderna API:er och färdiga integrationer får du en sömlös helhetslösning.

Koppla samman Tiltid, där du optimerar och hanterar schema och personal med marknadens ledande leverantörer av kritiska system – för att skapa maximal effektivitet och kontroll.

Lägre kostnader, ökad lönsamhet och mer tid över

Genom optimerade scheman och personalresurser kan du säkerställa rätt bemanning, förbättra arbetsmiljön och maximera kundnöjdhet. Oavsett om du är en enskild handlare eller ansvarar för en större kedja, hjälper Tiltid dig att:

Effektivisera planeringen

Automatiserade funktioner med hjälp av AI och användarvänliga verktyg frigör tid från administration till strategiskt arbete.

Optimera scheman efter verksamhetens mål

Rätt person på rätt plats, vid rätt tidpunkt – utan överbemanning eller underbemanning.

Kontroll och trygghet med smarta larm

Med Tiltids avancerade larmfunktioner undviker du dyra fel. Systemet bevakar allt från provanställningar till lagar och kollektivavtal, så att både administratörer och huvudkontor kan känna sig lugna.

Integrera smidigt med dina system

Vi förstår behovet av helhetslösningar. Tack vare moderna API:er och färdiga integrationer kopplar du enkelt Tiltid till HR-, rekryterings-, löne- och andra stödsystem. För en sömlös, kraftfull helhet. 

Flexibilitet för personalen

Gör det enkelt för medarbetare att anmäla tillgänglighet, byta pass och kommunicera via användarvänliga appar.

Lager 175 om fördelarna med smart bemanning

“En bättre bemanning innebär att servicegraden säkerställs vilket också innebär minskad stress och en bättre arbetsmiljö för vår personal.”

 

Pontus Kåvestam, Chief Financial officer Lager 157

ICA om att ta verksamheten till nästa nivå

Vi drev redan en rationell verksamhet, men med hjälp av Tiltid visade det sig att vi kunde organisera arbetet ännu mer effektivt. Tack vare Tiltid kunde vi höja försäljningen och utöka öppettiderna mitt i ett omfattande förnyelsearbete.”

 

Jan Håkansson, Butiksägare, Fjällbacken Gävle

Vill du säkerställa att ni erbjuder era kunder bästa möjliga upplevelse, minska onödig administration - och samtidigt värdesätta er personal?

När du är redo att effektivisera din verksamhet och skapa förutsättningar för din personal att erbjuda era kunder en bättre servicegrad finns vi på Tiltid här.

Fyll i dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort för en genomgång av just dina behov. Vi ser fram emot att hjälpa dig nå dina mål!