Det här är Tiltid!

Gladare medarbetare, nöjdare kunder och högre lönsamhet.

Tiltid är en molnbaserad helhetslösning för schema- och bemanningsoptimering med ett modernt och användarvänligt gränssnitt anpassat för handeln, restaurang- och besöksnäringen.

 

Tiltid hjälper dig att effektivisera driften, minska administrationen och dessutom minska tids- och varusvinn.

Effektiv personalplanering

Behovet av bemanning varierar från dag till dag och timme för timme. I ett användarvänligt gränssnitt justerar du personaltätheten utifrån förväntad försäljning och uppgifter som ska utföras så bemanningen alltid är optimal. Mindre stress för personalen innebär bättre arbetsmiljö, förhöjd kundservice, lägre frånvaro och minskad personalomsättning. Servicenivån ökar och ger mer lojala kunder. Tiltid fungerar lika bra för den lilla verksamheten som den stora kedjan.

Ökad lönsamhet

Med Tiltid har du alltid har korrekt antal medarbetare på avsett ställe vid rätt tidpunkt. Personal kostar olika mycket beroende på kompetens, avtal och anställningsvillkor. Därför är det väldigt viktigt att planera vem som arbetar när. Även för en mindre butik eller verksamhet blir resultatet mycket märkbart redan från start. Att Tiltid används av över 1 400 verksamheter ser vi som ett kvitto på att lösningen levererar goda resultat på både kort och lång sikt.

Tiltids olika funktioner

Sveriges ledande system för personalplanering inom handel, restaurang och besöksnäring.

Därför väljer du Tiltid

Intelligent integrering

Genom att koppla samman Tiltid med olika datakällor och it-system får du en attraktiv helhetslösning anpassad efter din verksamhets behov.

Minskad administration

Självifyllande dokumentmallar vinner tid. Med förslag på korrigeringar och smarta varningsnotiser undviks tidsödande misstag.

Robust drift

Via våra molnservrar får du den prestanda som krävs för att kunna jobba snabbt och effektivt. Arbeta säkert när du vill och var du vill.

Låg månadskostnad, ingen bindningstid

Tiltid har en låg och fast månadskostnad med ett obegränsat antal användare, fri support och ingen bindningstid.