fbpx

Tiltid inleder samarbete med Cappy

Tiltid inleder samarbete med Cappy – direkt tillgång till intjänad lön medför flera fördelar

Tiltid, marknadsledande inom molnbaserad personalplanering, har inlett ett strategiskt samarbete med det svenska fintechbolaget Cappy. Partnerskapet innebär att verksamheter som använder Tiltid nu kan erbjuda sina medarbetare direkt tillgång till intjänad lön – en lösning som stärker såväl arbetsplatsens attraktivitet som arbetsgivarens varumärke. Genom integrationen får anställda möjlighet till snabbare löneutbetalningar och bättre ekonomisk överblick, samtidigt som arbetsgivare kan märka ökad motivation, minskad korttidsfrånvaro och en mer flexibel bemanning.

– Med Cappy får våra kunder ett enkelt sätt att stärka sin personalpolitik och förbättra arbetsgivarvarumärket. Det är helt i vår linje att erbjuda smarta, integrerade lösningar som gör vardagen enklare för både ägare och anställda, säger Pia Groundstroem, vd för Tiltid.

– Vi märker att många medarbetare, särskilt yngre, gärna vill ha tillgång till redan intjänad lön tidigare än i den traditionella lönecykeln. Men Cappy är så mycket mer än bara tillgång till intjänad lön. Med smarta budgetfunktioner och pedagogiska översikter får de unga – och även de mer erfarna – medarbetarna bättre koll på sin privatekonomi, förklarar Andreas Hallingström, vd på Cappy.

Integration med Tiltid

Tack vare en sömlös koppling mellan Tiltid och Cappy kan intjänad lön räknas ut automatiskt i realtid. Medarbetare ser tydligt hur varje arbetspass påverkar deras ekonomi.

Direkt belöning för extra pass
Möjligheten att få en del av lönen direkt kan göra det mer lockande att hoppa in på extra arbetspass. Ett ökat engagemang i bemanningen leder i sin tur till att kundupplevelsen förbättras.

Mindre korttidsfrånvaro
När anställda vet att frånvaro minskar deras intjänade lön, blir det mer motiverande att faktiskt gå till jobbet – vilket i sin tur minskar t.ex. den ökända ”måndagssjukan”.

Pedagogiska budgetverktyg
Cappy har inbyggda hjälpmedel som stöttar användarna i att spara, planera räkningar och undvika att pengarna tar slut innan månadens slut. På så vis fungerar lösningen som en förnuftig coach, inte en “snabblösning”.

Stärkt arbetsgivarprofil
För arbetsgivare innebär detta inte bara nöjdare medarbetare, utan också en stark employer branding-effekt – där direkt tillgång till intjänad lön blir en del av ett modernare erbjudande till medarbetarna.

– Vi vill alltid hjälpa våra kunder att få både en effektivare drift och ett mer motiverat team. Att koppla ihop Tiltid och Cappy innebär bland annat att den som är tillgänglig och engagerad får en konkret belöning, utan att tumma på god ekonomisk hushållning. Det är helt enkelt en mer modern syn på hur och när lön betalas ut, avslutar, Pia Groundstroem, vd på Tiltid.

Om Tiltid:
Tiltid är Sveriges främsta leverantör av personalplaneringssystem inom handel, hotell och besöksnäring. Företagets lösningar för schema- och bemanningsoptimering hjälper organisationer att smidigt hantera sin personal och anpassa bemanning efter aktuella behov, vilket leder till ökad lönsamhet. Sedan 1986 har företaget betjänat över 1 500 verksamheter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Läs mer på https://tiltid.se

Om Cappy:
Cappy är ett svenskt fintechbolag som erbjuder en lösning för ekonomisk översikt, direkt tillgång till intjänad lön, utbildning i privatekonomi och smarta budgetfunktioner. Genom att ge anställda tillgång till intjänad lön i realtid bidrar Cappy till ökad ekonomisk trygghet och minskad stress. Lösningen är enkel att implementera och kräver ingen förändring i arbetsgivarens lönesystem. Läs mer på https://cappy.se

Kontakt:
Pia Groundstroem, vd, Tiltid
pia.groundstroem@tiltid.se
010-609 10 00

Andreas Hallingström, vd, Cappy
andreas@cappy.se
0708-92 96 84

Facebook
Twitter