Det svenska familjeföretaget Tiltid får nytt utseende
Tiltid, marknadsledande inom personalplaneringssystem, byter idag namn och utseende. Samtidigt som företagets grafiska profil och logotyp förändras förenklas verksamhetens namn från TIL-Tid till Tiltid. Den nya identiteten är anpassad för digitala plattformar och kanaler för att Tiltid ska vara enkla, tydliga och tillgängliga i sin kommunikation.
– Det är närmare fyra decennier vi startade Tiltid. Den nya visuella identiteten är en naturlig utveckling och anpassning till det erbjudande vi har idag. Den är bättre anpassad till de digitala plattformar där våra lösningar används och speglar den framåtriktning som utmärker oss, säger Pia Groundstroem, vd för Tiltid.
Det nya varumärket Tiltid markerar inte bara en förändring vad gäller namn och utseende, utan också en förstärkning av företagets engagemang för att leverera lönsamma lösningar för sina kunder och partners.
– Vår nya varumärkesplattform låter oss att mer obehindrat fortsätta utveckla och förbättra våra produkter och tjänster för och tillsammans med våra kunder. Samtidigt som vi nu moderniserar vill jag understryka att grunden i det vi gör står fast: effektiv personalplanering ger ökad lönsamhet till våra kunder, säger Pia Groundstroem, vd för Tiltid och tillägger:
– Med den nya varumärkesplattformen befäster Tiltid sin position som en ledande aktör inom personalplanering och förbereder sig för framtiden med en ny identitet som kommunicerar organisationens långvariga framgång och fortsatta engagemang för att möta och överträffa kundernas behov i en alltmer föränderlig digital värld.
Den nya visuella identiteten är framtagen av en intern arbetsgrupp i samarbete med externa konsulter.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Pia Groundstroem, VD, Tiltid, pia.groundstroem@tiltid.se, 010-609 10 00
Om Tiltid:
Tiltid är Sveriges främsta leverantör av personalplaneringssystem inom handel, hotell och besöksnäring. Företagets lösningar för schema- och bemanningsoptimering hjälper organisationer att smidigt hantera sin personal och anpassa bemanning efter aktuella behov, vilket leder till ökad lönsamhet. Sedan 1986 har företaget betjänat över 1 400 verksamheter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Läs mer på https://tiltid.se